Katon: Techniki opierające się na jednym z bardziej destruktywnych żywiołów: ogniu. Nie występują tu żadne techniki defensywne za to multum technik ofensywnych. Techniki te nie potrzebują wcześniej utworzonego ognia do zastosowania, tworząc płomienie przy pomocy chakry. Uchiha specjalizują się w manipulacji tym żywiołem.
Shoukkakyu no Jutsu: Podstawowa technika Katon której zaletami są duża szybkość i spory zasięg. Przy pomocy jednej pieczęci shnobi koncentruje chakrę a następnie wypluwa ją w formie kuli ognia, dość małej ale celnej i o sporym zasięgu. Wymagania: Minimalny exp: 5000 Minimalne Ninjusu:25 Minimalne Genjutsu: 0 Minimalne Taijutsu: 0 Koszt Chakry: 20 Kosz w PN: 5 Obrażenia: 3k6 Ranga: D
Goukakyuu no Jutsu: Silniejsza wersja powyższej techniki. Po złożeniu pieczęci ninja kumuluje chakrę w swoich płucach po czym wypluwa ją, nadając jej kształt kuli poprzez przepuszczenie jej pomiędzy palcami, kciukiem i wskazującym. Efektem jest potężna ognista ula będąca w stanie zniszczyć nieprzygotowany cel. Wymagania: Minimalny exp: 6900 Minimalne Ninjusu: 28 Minimalne Genjutsu: 0 Minimalne Taijutsu: 0 Koszt Chakry: 50 Kosz w PN: 10 Obrażenia: 7k6 Ranga: C
Housenka no Jutsu: Technika bardo przydatna w trudnych warunkach. Po wykonaniu pieczęci i skumulowaniu w płucach chakry ninja wypluwa cała serię niewielkich kul ognia w których lecą jakieś okazy borni od shurikenów po kunai. Wymagania: Minimalny exp: 6900 Minimalne Ninjusu: 25 Minimalne Genjutsu: 0 Minimalne Taijutsu: 0 Koszt Chakry: 15/ za kule Kosz w PN: 10 Obrażenia: 2k6 kula Ranga: C
Kasumi Enbu No Jutsu: Ogniowy atak, wystrzelony w grupę przeciwników. Po dotarciu do celu pocisk rozpada się na wiele mniejszych płomieni, poszerzając tym samym swoją powierzchnię. Wymagania: Minimalny exp: 6900 Minimalne Ninjusu: 25 Minimalne Genjutsu: 0 Minimalne Taijutsu: 0 Koszt Chakry: 10/ płomień Kosz w PN: 10 Obrażenia: 1k6 /płomeiń Ranga: C
Ryuuka no Jutsu: Technika wymagająca połączenia w jakiś sposób z przeciwnikiem. Po złożeniu pieczęci użytkownik wysyła w stronę przeciwnika, poprzez łącze silną falę płomieni. Użycie bez odpowiedniego połączenia daje dużo słabszy efekt. Wymagania: Minimalny exp: 12000 Minimalne Ninjusu: 35 Minimalne Genjutsu: 0 Minimalne Taijutsu: 0 Koszt Chakry: 60 Kosz w PN: 20 Obrażenia: 6k8 przy połączeniu i 6k6 bez Ranga: B
Karyuu Endan: Ogniowy atak. Wpierw ninja bierze głęboki wdech, a następnie wypuszcza zebrane powietrze w formie ognia. Skuteczność tej techniki zależy w głównej mierze od tego, jakim poziomem chakry dysponuje ninja. Wymagania: Minimalny exp: 17000 Minimalne Ninjusu: 28 Minimalne Genjutsu: 0 Minimalne Taijutsu: 0 Koszt Chakry: zmienny Kosz w PN: 20 Obrażenia: 1k8/ 10 chakry Ranga: A
|